måndag 3 november 2008

Kärlek Och Lycka

Att leva i ensamhet eller att man får studer för sig själv gör att man börjar tänka på allt mellan himmel och jord. Ämnet som ofta tankarna fastnar på är kärlek och lycka. Mångas tankar och det beror på att det är så individuellt, det där med vad som är lycka och kärlek. Orden är även väldigt stora och står för så mycket. Alla vi tolkar allt olika och där inkluderat lycka och kärlek. Som en del ser de så är lycka lika med kärlek men för andra kan det innebära helt olika saker.

Det finns kärlek mellan barn och förälder men även mellan husdjur och ägare. Udda kärlek som en del ser på det men för andra är det "normal" kärlek, fast vem har rätt att säga vad som är kärlek eller inte, om den är normal eller udda?! Det är som sagt väldigt individuellt och det är de som gör det så helt underbart. Att få känna sig älskad av vänner och familj är en helt enom känsla. Det är något alla borde få känna, varje fall en liten del av de jag känner. Så stort att känna att någon tror på en, det får en att orka även i de svåra stunderna. Att ha någon att dela sina funderingar och sina upplevelser med är något alla borde ha.

Några som är mina förebilder är min farmor och farfar (bland annat) som har gått igenom så mycket tillsammans och har haft varandra genom de svåraste stunderna i livet. De har defenetivt inte haft det lätt alltid men det har klart gått igenom underbara stunder tillsammans också. Det fantastiska är att de fortfarande är tillsammans och sprider detta vidare till oss barnbarn. Vill att ni ska veta hur stor inverkan ert förhållande har på mig och säkert på många fler. Att veta att man KAN leva resten av livet tillsammans gör att jag fortfarande tror och ser ett hopp.

Kärlek kan i sig även innebär sorg men det är viktigt att ha hopp och inte ge upp. Personen inom mig är en sådan som tror på ödet och att tiden kommer men är så olika för alla. Det är något som får en att orka vänta på sin tur. Det finns någon för alla sägs det och varför skulle det inte vara så?! Trots att man känner kärlek till sina vänner och familj så kan de kännas som något eller varje fall att någon saknas, inte för alla men för en del. Detta behöver inte innebära att man inte är lycklig.

Skildsmässa är ett tydligt tecken på att man kan ha någon och vara olycklig, för varför skulle man annars dela på sig?! Alla kan inte ha turen på sin sida och lyckas hitta den rätta första gången, fast hoppas kan man allt göra och det är inget fel i det. Fast jag tycker det är viktigt att man egoistisk vad det gäller lycka, trots att det till en början kan sårar andra. Erfarenheten jag har av det så vet jag att det blir bäst så med tiden, måste erkänna att få reda på att någon man håller av inte är lycklig gör en olycklig. Det finns många som vill äta kakan och ändå ha den kvar fast ibland är det bättre att bara äta den eller till och med bara lämna den.

Så med detta vill jag säga att jag älskar min familj och mina vänner, TACK för allt ni gör för mig.

Kärlek Och Lycka

Inga kommentarer: