söndag 2 november 2008

"Igår Speglas Idag"

Jag tittar ofta tillbaka på saker och ting som hänt i mitt liv. Det har fått mig att vilja göra en del saker ogjorda eller gjort en del på ett annat sätt fast sedan inser jag att de är saker som fått och gjort mig till den person jag är idag. Några saker som hänt har gjort att jag verkligen tror att änglavakt finns.

Ofta tänker jag hur livet skulle se ut om Jon fortfarande fanns i livet. Hade vi varit "ovänner" eller hade vi varit som världens bästa team?! Hade han kunnat vara den som ställt upp för mig när jag bara har velat ge upp allt?! Samtidigt som jag tror att han finns i mitt liv nu och att han kanske till och med hjälper mig utan att jag vet att det är tack vare han som jag orkat och vågat göra den del saker här i livet. Mycket i mitt förflutna är smärta. Det är eller kan inte vara normalt att man ska glömma bort delar av sin barndom på grund av att den innehåller så mycket smärta att kroppen stötter bort det från minnet. Fast nu känner jag att jag klarar av väldigt mycket och känner mig stark som person. Okej jag har mina svaga punkter och dåliga dagar men när jag då tänker på allt jag gått igenom får det mig att inse att jag kommer klara det också och att det kommer bli bra eller varje fall att det kommer kännas bättre med tiden.

"Igår var en jobbig dag men idag är det bra", så fungerar livet. Ibland går smärtan inte över eller känns bättre så snabbt men det kommer en tid när det är dags för att gå vidare.

Jag vet att jag har mycket jag behöver jobba med och skulle behöva ändra på men det kommer steg för steg och just nu är jag nöjd med vad som lyckats bli mitt liv. Ingen är perfekt men jag jobbar på det och en del brukar säga att "det är tanken som räknas". Jag har ju trots allt klarat av att min bästa kompis blev mördad och jag var tvungen att säga hej då till han. Sen har jag varit med om mobbig och mina föräldrars skildsmässa. Flyttat hemifrån och då en bra bit hemifrån, vilket även innebar att jag lämnade alla mina vänner och min älskling. Fast jag klarar mig rätt bra. Stödet jag får från släkt och vänner värmer mycket och utan er skulle jag inte vara där jag är idag.

"Igår Speglas Idag"

1 kommentar:

Johanna Bergman sa...

DU är bäst!!!
smärta rimmar på hjärta. Och det stämmer fruktansvärt bra, för det är där det gör ont när man antingen mår skit eller mår bra.
Livet är förjävla tråkigt och "långt", men samtidigt alldeles för kort och roligt. Och det som hände " igår, speglas idag". Tyvärr. Både gott o ont. Historian speglar inte dagens samhälle, det är precis så som det var då. Bara det att det är annorlunda. Som sagt du är bäst!..ta hand om dig, ring när du vill. Jag finns här om du någon gång bara vill prata om att du har målat naglarna, klippt din lugg, diskat o det var skit tråkigt eller har ingenting o göra. just give me a call.. :D