lördag 6 september 2008

Så Vem Är Jag?!

Utan lyckade försök fortsätter jakten efter pojkvännen. Frågan som ställs i huvudet är "när är det min tur" fast sedan börjar tankarna komma. Anledningen till "varför inte nu?" söks konstant. När tankarna på att bollen kanske ligger i ens egna händer gör att man börjar inse fakta. Hur ska någon kunna lära känna en om man inte själv vet vem man är?! Tanken jag försöker dela med mig är att man kanske oftast inte vet vem man själv är, vet inte vad man riktigt vill här i livet och hur ska man då kunna träffa någon?!

Anledningen bakom att det finns så många barn som är skildsmässobarn är kanske tack vare att man lever i ovishet vad det gäller ens egna liv... En relation byggs upp utan man fått chansen att lyckas hitta sig själv. En vis man sa en gång till mig; "Man kan aldrig ändra på någon annan utan endast på sig själv". Framtidens resa i hopp om att hitta sig själv fortsätter. En positivare inställning på livet gör det hela mycket roligare och definitivt enklare.

Så Vem Är Jag?!

2 kommentarer:

Myyysan sa...

Du är en av dom finaste människorna jag någonsin har träffat. Du är den bästa vännen man kan få och killen som vinner ditt hjärta kan skatta sig lycklig för resten av livet.

Johanna Bergman sa...

du kommer hitta din prins och ibland tar de bara lite längre tid o hitta sig själv när man själv inte riktigt vet vad man vill, hur man vill ha det, eller hur man vill leva. vissa saker tar bara längre tid än andra och som My säger, kunde inte sagt de bättre själv. DU ÄR EN UNDERBAR MÄNNISKA!