tisdag 20 maj 2008

Två Sidor På Allt ...

En häftig tankeställare fick jag mig igår. Tankarna sprutar åt olika riktnummer och hur jag ska börja eller sluta vet jag inte. Verkar som slutet inte går att nå.

Olika är alla och vi har vårat sätt att se på saker och ting. Attration finns hos både likheter och motsatser. Singeltjej som man är vet jag att det finns två "sidor" på killar, på dem man ännu inte lärt känna i varje fall. Förklaring krävs jag vet. Senariet som bildas i huvudet är "mötet" av en ny, spännade kille som såklart har ett underbart utseende, vilket inte är allt jag vet. Komedin i det hela är när man väl får möjligheten att få lära känna killen och sedan tänker tillbaka på det som gjorde att man tittade första gången oftast inte stämmer med nutidens bild, det kan vara till det bättre eller till det sämre. Huvudet bildar en helhetsbild i stället för en yttlig bild, fast det bästa med detta är att alla får sin bild och sin uppfattning, alltså olika sidor på killar.

En fortsättning på tankarna ger jag mig in på och dagen har gått mot sitt slut fast innan jag lämnar kommer tanken jag tänkte dela med mig. Att göra matlåda eller äta lunch ute?! Studenten i mig och i många fler gör att funderingarna på pengar dyker upp. Plånboken är varken tjock eller djup vilket gör att en matlåda är en första prioritering. Varför?! Pengar såklart ... Oerhört mycket pengar sparar man in genom att göra matlåda istället för att köpa sin lunch på någon lunchrestaurang. Varför offra mer pengar på att äta på en lunchrestaurang om man har pengar till de?! Det är här som sida nummer två kommer in. Sparar in tid på att slippa stå och göra matlådan dagen innan. Dum ursäkt enligt mig men alla mina tankar är inte korrekta enligt många.

Två Sidor På Allt ...

Inga kommentarer: