söndag 18 maj 2008

En Helt Vanlig Lördag ... Eller?

En plugg dag som sluta med fylla?! Hur kunde de blir så?! Ja som det kan bli..

Dagen som började rätt tidigt för att vara lördag, började med redovisningsboken. Ja tro det eller ej men den är faktiskt väldigt intressant, fast just dessa sidor jag hade kommit till var väldigt djupa och jag lärde mig inte speciellt mkt. Det var lördag morgon och det får bli min ursäkt :) Sen bestämde jag träff med Emelie utanför Netto för att handla det som fattades till vår mysiga grillkväll/första dejt.. Planerna hade från början endast handlat om Emelie och den hemliga killen som skulle ha sin första dejt men på något vänster slutade med att jag var inblandad.. Vet inte hur jag alltid lyckas hamna med på ett litet hörn?! :) Efter handlingen som även innebar en promenad till Hulta för att få det sista så började vi med att äta lite innan förberedelserna inför grillningen drog igång. Tyvärr var vädret inte helt hundra för att sitta ute så vi fick duka hemma hos mig istället :) När vi äntligen var klara med förberedelserna tog vi vars ett glas vin och satte oss ner för att vänta in den hemliga gästen ;)

Efter att vi blev tre istället för två så drog vi igång grillen och så småning om satt vi till bords. Vi hade varit väldigt duktiga med maten för det blev väldigt gott trots att jag aldrig blev mätt, konstigt nog! Vi hälde i oss vin, kändes det som för glasen fylldes på hela tiden, speciellt om man gick på toaletten :) Leken "jag har aldrig..." började och vinet försvann rätt fort :) Fast det var nog Emelie som var värst och fick dricka mest om man tänker efter..

En Helt Vanlig Lördag ... Eller?!

Inga kommentarer: