måndag 19 maj 2008

En Ny Vecka Och Nya Tankar ...

En molnig dag med ytters små sprickor med blå inslag, solen hittar knappt fram men den gör några försök i mellan åt..

En konstig natt med många tankar och en busig katt, trots detta ändå väldigt pigg när klockan fick för sig att jag skulle upp halv sju. Det var tvätten som kallade och en läskig källare som ville spöka. Intalade mig själv att det var ingen som var där men det kändes som att jag hade någon som vakade över varje rörelse jag tog. Vad är det med läskiga källare egentligen? Kan de beror på att man är under jorden som gör att det helt plötsligt blir läskigt eller är det bara en gammal historia som spökar bakom läskigheterna?! Tankarna fortsätter men inga överraskande lösningar kommer upp så jag lämnar det som en olöst gåta.

Dagen fortsätter mot sitt slut som vanligt, fast det är något som gör att fjärilarna väcks till liv i magen på mig. Tankarna börjar men jag kan inte riktigt bestämma mig för vad det är, vad jag känner mig lite nervös för och småförälskad i. Det kan trots allt inte vara vädret som spökar men hur kan det då kännas som att tiden står still? Tankarna fortsätter utan någon positiv framgång av svar. Det är frustrerande, borde man inte veta vad ens egna kropp känner och vill? Jag fortsätter min dag i hopp om att finna svar på mina underliga tankar..

En Ny Vecka Och Nya Tankar ...

Inga kommentarer: